Показати повідомлення окремо

Секретарі місцевих рад Великоберезнянщини вчаться діловодству

28.05.2009, 09:36   Залишайте свої коментарі, реєстрація необов'язкова

У Великоберезнянській районній раді та райдержадміністрації навчанню секретарів сільських та селищної рад приділяють значну увагу.

Нещодавно керівник апарату райдержадміністрації та керуючий справами виконавчого апарату райради Алла Хоменко і Володимир Кохан провели нараду з секретарями місцевих рад району. Найперше, за інформацією з райради, державний нотаріус Тетяна Гончар інформувала про зміни до Закону України «Про нотаріат» щодо повноважень по вчиненню нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування.

Виступаюча наголосила, що з 1 грудня 2008 року набули чинності окремі зміни до зазначеного документу. Зокрема, вони передбачають посилення вимог до рівня кваліфікації осіб, що мають намір займатися нотаріальною діяльністю (нотаріуса, стажиста нотаріуса), покращення доступу громадян до нотаріальних послуг та їх якості, вдосконалення механізму допуску громадян до нотаріальної діяльності, зняття обмежень граничної чисельності приватних нотаріусів у нотаріальних округах, зменшення повноважень посадових осіб сільських, селищних, міських рад тощо. Так, за новою редакцією закону позбавлені права посвідчувати довіреності, засвідчувати вірність підписів на документах, копій документів посадові особи органів місцевого самоврядування. Згідно з статтею 37 у населених пунктах району, де немає нотаріусів, уповноважені посадові особи органів місцевого самоврядування вправі вчиняти наступні нотаріальні дії: вживати заходів щодо охорони спадкового майна, посвідчувати заповіти (крім секретних), видавати дублікати посвідчених ними документів.

Щодо видачі дублікатів посвідчених документів, – зауважила Тетяна Михайлівна, – необхідно розуміти, що це – документи, які посвідчені посадовими особами органів місцевого самоврядування до 1 грудня 2008р.: довіреності та заповіти (із врахуванням вимог Інструкції). Також посадові особи органів місцевого самоврядування не мають права на оформлення документів, призначених для використання за межами державного кордону.

Важливим є те, як відмічалось, що нова редакція закону розширює поняття «нотаріальна таємниця» і встановлює, що до цієї категорії відноситься будь-яка інформація, яка стала відома у процесі нотаріальної діяльності. За порушення цієї норми законом встановлюються відповідальність посадової особи, що не дотрималася вимог збереження таємниці. Зокрема, закон встановлює, що нотаріус не може давати свідчення у суді, якщо йдеться про дотримання нотаріальної таємниці. Також обмежується доступ до інформації, яка вважається нотаріальною таємницею, посадових осіб різних відомств. Так, Державна податкова адміністрація відтепер може отримати інформацію щодо сум, вказаних у нотаріальних договорах, лише надіславши до нотаріуса обґрунтований запит. На вимогу суду, прокуратури, слідства довідки та документи можуть видаватися нотаріусами лише у зв’язку з цивільними, кримінальними, адміністративними, господарськими справами, що знаходяться у провадженні, з обов’язковим указанням номера справи та засвідчені гербовою печаткою. Разом з тим, залишається такою, що не набула чинності, норма закону щодо зрівняння у повноваженнях державних і приватних нотаріусів, зокрема щодо оформлення спадкових справ. Ця норма набирає сили з 1 червня 2009 року. З цієї ж дати набирає сили норма щодо установлення Кабінетом Міністрів України зразку, опису, порядку витрачання, зберігання, обігу та звітності спеціальних бланків нотаріальних документів, - підсумувала свій виступ Тетяна Гончар. Вона також відповіла на запитання секретарів місцевих рад, надала конкретні рекомендації тощо.

З питання щодо запобігання випадків здійснення насильства над неповнолітніми інформував начальник служби у справах дітей райдержадміністрації Вадим Шелемон.

Виступаючий сказав, що право дітей нашої країни на захист від усіх форм насильства регулюється Законом України «Про попередження насильства в сім’ї» (№ 2789-ІІІ від 15.11.01). Він зупинився на співпраці служби з кримінальною міліцією у справах дітей, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, відділом у справах сім’ї, молоді та спорту щодо попередження вчинення насильства над дітьми. Спільно з ними здійснювались перевірки умов проживання сімей, де батьки або особи, що їх замінюють, ухиляються від виконання батьківських обов’язків; проводились профілактичні бесіди з батьками дітей, які перебувають на профілактичному обліку служби тощо.

Завдяки злагодженій роботі протягом минулого року і до сьогодні в районі не зафіксовано жодного повідомлення стосовно скоєння насильства над дітьми, - підкреслив Вадим Олексійович.

На закінчення виступаючий підкреслив, що відповідно до ст.134 Кодексу про шлюб та сім’ю України обов’язок повідомляти органи опіки і піклування про випадки зловживання батьківськими правами покладено на всі установи і всіх громадян, яким стануть відомі такі факти. Тому запросив секретарів рад співпрацювати в даному питанні.

Про порядок підготовки проектів розпорядчих документів органів місцевого самоврядування розповіла начальник загального відділу апарату райдержадміністрації Едіта Шелепець.

Вона наголосила, що загальний порядок роботи з документами визначається інструкцією з діловодства, що розробляється секретарем ради відповідно до положень Конституції та законів України, Примірної інструкції з діловодства у міських, селищних, сільських радах та їх виконавчих органів, державних стандартів на організаційно-розпорядчу документацію.

Секретарів ознайомлено також з етапами підготовки і складанням проектів розпоряджень відповідно до інструкції тощо.

Із аналізом рішень виконкомів сільських та селищної рад на предмет їх відповідності до Конституції України та чинного законодавства України ознайомив учасників наради начальник юридичного сектору апарату райдержадміністрації Ростислав Кульчицький.

***

А днями під головуванням голови райради Василя Канюка на нараді з головами місцевих рад району йшлося про питання готовності проведення чемпіонату району з футболу. Голова районної федерації футболу Віталій Гунтей поінформував про рішення федерації, дав рекомендації керівникам територіальних громад щодо належного медичного та правоохоронного забезпечення змагань і побажав усім легких перемог.