Показати повідомлення окремо

Закарпатські дорожники реалізують проект ЄС вартістю в 596 тис. євро

30.07.2009, 07:18   Залишайте свої коментарі, реєстрація необов'язкова

Наші співвітчизники, які регулярно бувають за кордоном у країнах, що на Захід від нас, мають нагоду спостерігати, як коштами Європейського Союзу поліпшується або й створюється з нуля тамтешня інфраструктура. Гроші на нових своїх членів ЄС витрачає чималі - йдеться про щорічні вливання на мільярди євро.

Нам, українцям, про членство в Євроунії наразі доводиться лише мріяти (та й чи так аж варто?), але фінансові вливання явно б не зашкодили. Зазвичай, коли йдеться про європейську допомогу Україні (не кредити, які слід віддавати з відсотками, а безвідплатну), то найчастіше маємо справу з фінансуванням різних заходів - конференцій, семінарів, тренінгів, виданням літератури тощо. Чи завжди від цього є користь - питання дискусійне. А ось дочекатись від багатих сусідів реальної допомоги, яку б можна було «помацати», випадає нечасто. Тим ціннішою вона є.

Про прецедент, коли коштами ЄС було відремонтовано невелику частину багатостраждальних українських автодоріг, розповів пресі начальник служби автомобільних доріг у Закарпатській області Василь Маркович. Минулого року закарпатські автодорожники взяли участь у проекті «Транскордонні можливості розвитку транспортної логістики». Необхідні для отримання гранту документи їм допомогли підготувати фахівці з Центру українсько-угорського регіонального розвитку (директор — Йосип Торпої). Так закарпатським автодорожникам вдалося перемогти у конкурсі й реалізувати проект вартістю в 596 тисяч євро, з яких 10 % за умовами мали бути нашими коштами, тоді як 90% взяла на себе Європейська комісія в рамках Програми сусідства Угорщина—Словаччина—Укра їна. Проектом передбачено суто матеріальні роботи - ремонт ділянок доріг та мостового переходу поблизу діючих пунктів пропуску через кордон.

Акцентування на прикордонних ділянках зрозуміле - сьогодні те, що бачимо, за «воротами» української держави, залишає бажати кращого. На сьогодні європейським коштом уже завершено ремонт покриття на під'їзді до КПП «Косино» (протяжністю 2 кілометри) та до КПП «Дзвінкове» (протяжністю 3 кілометри). Обдидва КПП знаходяться на Берегівщині та з'єднують нас з Угорщиною. Завершується відновлення і дорожного полотна мосту на трасі державного значення Вилок — Дяково, що на Виноградівщині. Тут ремонтні роботи виконуються силами ДСУ-58 (Ужгород) та «Автоміст» (Мукачево).

Здавалося б, на тлі більше трьох тисяч кілометрів закарпатських доріг загального користування та 1294 мости, що є в області, ремонт європейським коштом одного мосту та 5 кілометрів доріг - крапля в морі. Але варто ще раз зауважити - це сталося вперше в Україні (адже ремонт ділянки траси Київ-Чоп здійснювався за кредитні кошти, а не безкоштовно). Тож Євросоюз поклав пробний камінь у далекі від євростандратів українські дороги. Сподіватимемося, не останній.